Hoedan?

Waardengemeten is anders dan veel medewerkersbetrokkenheids- of tevredenheidsonderzoeken. Dat komt omdat wij ons niet richten op vragen als 'hoe aardig is jouw leidinggevende', maar op het in kaart brengen van drie identiteitsdimensies van organisatiewaarden: het verschil tussen hoe iets is, hoe iets zou moeten zijn en hoe iets verteld wordt.

‚Äč

Als deze afstanden klein zijn spreken we van een duidelijke waarde. Als deze afstanden groot zijn kunnen we analyseren waar, hoe groot en van welke aard de verschillen in ervaren waarden zijn.

Onze JANUS software maakt het makkelijk om iedere medewerker te betrekken

Wat levert dat op?

Waardengemeten maakt een statistische berekening van de collectieve ervaring van waarden. In gewone mensentaal betekent dit dat we betrouwbare uitspraken kunnen doen over of de organisatie en haar medewerkers dezelfde dingen belangrijk vinden. Ook kunnen we verschillende organisatieonderdelen met elkaar vergelijken, meten hoe groot de meningsverschillen zijn en trends ontdekken met betrekking tot bijvoorbeeld duur dienstverband of hiërarchische verhoudingen. Dit biedt nieuwe inzichten voor het  versterken van cultuur.

Waardengemeten meet de daadwerkelijke, gewenste en gecommuniceerde identiteit van waarden

Maak cultuur meetbaar

Cultuurontwikkeling wordt vaak gekenmerkt door de nodige mystiek. Wij stellen de dialoog over wat belangrijk is op scherp met een 0-meting, om vervolgens met een herhaalmeting het effect van interventies in kaart te brengen. Zo worden gedeelde waarden en een sterke cultuur iets om gezamenlijk aan te werken.